Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op vragen die veel gesteld worden door onze klanten. Je kunt dus het beste eerst kijken of het antwoord dat je zoekt hier tussen staat. Ben je opzoek naar een vraag over Boeken, Betalen of huisregels? Deze antwoorden vind je hier. Als je vraag er niet tussen staat kan je ons altijd mailen of bellen. We helpen je graag verder!

Algemeen

  • Dit is heel eenvoudig!

    U kunt 24 uur per dag uw gewenste vakantiehuis online reserveren.
    Hoe? Dat leggen wij u hier stap voor stap uit.

    Stap 1:
    Bij uw desgewenste vakantiehuis klikt u op de button: 'Boek nu'. Geef vervolgens de samenstelling van uw reisgezelschap op en selecteer eventueel handige extra's en verzekeringen die u kunt bijboeken.

    Stap 2:
    Voer uw persoonlijke gegevens in.

    Stap 3:
    Controleer uw reservering en bevestig uw boeking. Nadat u akkoord bent gegaan, heeft u een definitieve boeking geplaatst. Bij iedere stap ziet u een overzicht van de kosten. Dit is prettig, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.
    Lukt het niet of wilt u dat wij u hierbij helpen?
    Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Nadat u online een vakantieaccommodatie heeft geboekt, krijgt u een automatische e-mail van ons dat uw boeking in behandeling is. Wij controleren uw boeking in onze database op eventuele fouten. Binnen 48 uur ontvangt u per e-mail een definitieve huurovereenkomst/factuur van ons.

    Heeft u binnen 48 uur geen automatische e-mail met de huurovereenkomst/factuur van ons ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

    Wij willen u erop wijzen dat reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding een uitzondering vormen in de wet Koop op Afstand. Het herroepingsrecht (bedenktijd) van veertien dagen is daardoor niet van toepassing op boekingen die via deze website geplaatst worden.

  • Uw huurovereenkomst/factuur geldt tevens als reserveringsbevestiging. Alle noodzakelijke informatie over uw verblijf staan hierop beschreven. Bij aankomst kunt u de huurovereenkomst/factuur als bewijs van boeken tonen aan de huiseigenaar of beheerder.

  • Wanneer u uw gewenste vakantiehuis gevonden heeft, kunt u op de presentatiepagina van het betreffende vakantiehuis de huurprijs en eventuele (verplichte) bijkomende kosten zien. Sommige kosten zijn echter afhankelijk van uw reisvoorkeuren, daarom wordt in het boekingsproces een kostenoverzicht weergegeven op basis van de door u ingevoerde gegevens. Bekijk dit kostenoverzicht goed, want deze is actueel en op basis van uw wensen. Zo weet u exact waar u aan toe bent!

  • Op uw huurovereenkomst/factuur vindt u, naast uw persoonlijke gegevens, het exacte adres van de door u gereserveerde vakantieaccommodatie. In sommige gevallen wordt hier een apart sleuteladres genoemd, dit is het adres waar u uw sleutel kunt ophalen.

  • Meestal kunt u tussen 15.00- en 20.00 uur in uw vakantieaccommodatie terecht, tenzij anders vermeld staat op uw huurovereenkomst/factuur. Om 10.00 uur dient u uw vakantieaccommodatie te verlaten. Ook hier geldt dat dit tijdstip op uw huurovereenkomst/factuur kan afwijken.
    Vaak wordt er aan u gevraagd om voor de aankomst even telefonisch contact op te nemen met de huiseigenaar of beheerder van de vakantieaccommodatie. Dit om eventuele aanvullende afspraken te maken of om een soepele sleuteloverdracht te garanderen.

    Wilt u graag op een ander tijdstip aankomen? Dit gaat altijd in overleg met de huiseigenaar of beheerder. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Hebt u uw huurovereenkomst/factuur al ontvangen? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de huiseigenaar of beheerder

  • Op uw huurovereenkomst/factuur, tevens uw reisbescheiden, staat hoe de aankomst
    geregeld is.
    Er zijn drie mogelijkheden:

    1: De huiseigenaar of beheerder ontvangt u bij het vakantiehuis of via de receptie.
    2: Op uw huurovereenkomst/factuur staat een sleuteladres. Hier kunt u de sleutel ophalen.
    3: Op uw huurovereenkomst/factuur staat een code van een sleutelkastje. Deze is aanwezig in de vakantiewoning.

    Dezelfde regeling geldt voor het vertrek, tenzij u met de huiseigenaar of beheerder andere afspraken maakt.

  • Op de website staat bij elke vakantieaccommodatie aangegeven of er wel of geen beddengoed aanwezig is. Onder beddengoed worden lakens, dekbedovertrekken, hoeslakens en kussenslopen verstaan. Meestal dient u dit zelf mee te nemen of kunt u dit eventueel bijboeken. Twijfelt u? Neemt u dan contact op met onze klantenservice.
    Dekbedden/dekens en kussens zijn altijd aanwezig.

  • Of uw huisdier mee mag is per vakantieverblijf verschillend. In uw zoekopdracht kunt u aangeven of huisdieren onderdeel uitmaken van uw reisgezelschap. Vervolgens krijgt u een overzicht van alle beschikbare vakantiehuizen waar uw huisdier van harte welkom is. Neemt u meer dan twee (2) huisdieren mee op vakantie? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice, zodat wij de mogelijkheden met u kunnen bespreken.
    De kosten voor het meenemen van huisdieren verschillen per vakantiehuis. In sommige gevallen betaalt u een bedrag per huisdier per nacht en/of een extra verplichte toeslag voor de eindschoonmaak. Meestal is het niet mogelijk om achteraf uw huisdieren bij te boeken. Zorg er daarom voor dat u tijdens het plaatsen van uw boeking uw huisdieren opgeeft. Zo voorkomt u dat uw huisdier bij aankomst geweigerd wordt.

Betalen

  • Het kan korte tijd duren voordat uw betaling door ons systeem verwerkt is. Zodra wij uw betaling verwerkt hebben, ontvangt u per e-mail een betalingsbevestiging van ons.
    Hebt u binnen 2 werkdagen na uw betaling nog geen betalingsbevestiging van ons ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

  • Op uw huurovereenkomst/factuur vindt u een specificatie wanneer u welk bedrag moet betalen. U kunt dit bedrag per bankoverschrijving, Ideal of creditcard overmaken naar het desbetreffende rekeningnummer. Dit rekeningnummer wordt vermeld op uw huurovereenkomst/factuur.
    In sommige gevallen dient u ter plaatse eventuele bijkomende kosten nog te betalen. Deze kosten dient u contant te voldoen.

  • Dit is afhankelijk van de tijd tussen het plaatsen van de boeking en de aankomstdag. De aanbetaling bedraagt 50% van het factuurbedrag. Dit bedrag dient u, na het ontvangen van uw huurovereenkomst/factuur, per ommegaande te voldoen. Het resterende factuurbedrag betaalt u uiterlijk 6 weken voor uw aankomstdag.
    Boekt u uw vakantieaccommodatie minder dan 8 weken voor uw aankomstdag, dan dient u het volledige factuurbedrag direct te betalen. Bij sommige vakantiehuizen betaalt u bij aankomst contant de bijkomende kosten.
    Op uw huurovereenkomst/factuur vindt u een overzichtelijke specificatie van alle betaaltermijnen.

  • Op uw huurovereenkomst/factuur vindt u een specificatie wanneer u welk bedrag moet betalen. U kunt dit bedrag per bankoverschrijving, Ideal of creditcard overmaken naar het desbetreffende rekeningnummer. Dit rekeningnummer wordt vermeld op uw huurovereenkomst/factuur.
    In sommige gevallen dient u ter plaatse eventuele bijkomende kosten nog te betalen. Deze kosten dient u contant te voldoen.

  • De huurprijs, boekingskosten en eventuele verzekeringen betaalt u altijd vooruit. Bij sommige vakantiehuizen betaalt u vooruit ook de eventuele bijkomende kosten. Deze staan vermeld op de factuur. Bij andere vakantiehuizen betaalt u de bijkomende kosten en waarborgsom ter plaatse bij aankomst.

    In het kostenoverzicht van het boekingsproces bij het desbetreffende vakantieverblijf én op uw factuur staat exact aangegeven wat u per factuur betaalt en wat u ter plaatse dient te betalen.

  • Bij sommige vakantiehuizen dient u, voordat u de vakantiewoning betrekt, een waarborgsom bij de huiseigenaar te betalen. Deze waarborgsom krijgt u uiterlijk binnen veertien dagen na uw verblijf automatisch terug, indien u de woning in overeenstemming met de huurvoorwaarden achterlaat. Hebt u de borg niet binnen veertien dagen na verblijf terug ontvangen? Dan kunt u contact opnemen met de huiseigenaar.

  • Als u niet op tijd betaalt, zullen wij uw reservering conform de huurvoorwaarden moeten annuleren. Uiteraard krijgt u eerst een betalingsherinnering en een aanmaning voordat wij uw reservering annuleren. Voordat wij overgaan tot annuleren, ontvangt u hier altijd per e-mail bericht van. Eventuele annuleringskosten zijn voor uw rekening. In de huurvoorwaarden kunt u lezen hoeveel deze annuleringskosten bedragen.

Wijzigen boeking

  • Vaak is het mogelijk om uw boeking aan te passen, mits in overleg. Dit kan echter per vakantieverblijf verschillen en hier kunnen eventuele kosten aan verbonden zijn.
    Wilt u meer weten over een wijziging of het bijboeken van bijvoorbeeld bedlinnen, neem dan telefonisch of per e-mail contact op met onze klantenservice.

  • Bent u vanwege omstandigheden genoodzaakt uw boeking te annuleren? In dit geval dient u uw annulering altijd per e-mail aan ons door te geven. U kunt uw annulering sturen naar info@vakantieveluwe.com of naar info@vakantiefriesland.com (afhankelijk van de aanbieder).
    Zoals vermeld staat in onze voorwaarden, zijn aan een annulering altijd kosten verboden. Hebt u via ons een annuleringsverzekering afgesloten en annuleert u de boeking met een voor de verzekering geldige reden? Dan kunnen de kosten mogelijk via de verzekering teruggevorderd worden. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Reviews

  • Huurders krijgen na vertrek de mogelijkheid om hun verblijf te beeordelen. Al onze reviews zijn afkomstig van huurders die daadwerkelijk een huisje hebben geboekt.

Aanbod website

  • Wij gebruiken geen parameters voor de ranking van onze producten. Een bezoeker krijgt bij het gebruik van de zoekfilter hetzelfde aanbod te zien als een andere bezoeker.